הלהיט החדש, גן משחקים טבעי – למה כולם מקימים גן עם מתקני משחק מעץ

פעם, ממש מזמן, לפני עידן המסכים, היו הילדים מבלים שעות ארוכות בגן המשחקים, ולא רק. טיפוס על עצים, הקמת “מחנה” בקרחת יער קרובה הם חלק מזיכרונות הילדות המתוקים של כולנו. היום, כשילדכם מסרב להוציא את הראש מהמסך תוכלו להציע לו את הלהיט החדש- גן משחקים טבעי עם מתקני משחק מעץ!

אז מה זה בעצם “גן משחקים טבעי”?

גן משחקים טבעי הוא למעשה גן משחקים העשוי כולו מעץ טבעי איכותי (בדרך כלל רוביניה או דאגלס), המעוצב באלמנטים טבעיים שמטרתם לעזור לילד להתחבר לטבע תוך כדי חקירה, גילוי, למידה ומשחק.

גני שעשועים טבעיים מאפשרים לילד לנוע בחופשיות תוך כדי הפעלת הדמיון והיצירתיות. בגני השעשועים הסביבה מאפשרת פיתוח מיומנויות שונות כגון: קפיצה, זחילה, טיפוס וריצה תוך כדי חוויה ושימוש בחושים של מגע, ריח ועוד.

מחקרים מראים שמשחק בגן משחקים טבעי מעודד את הילדים להפעלת הדמיון והיצירתיות וכמו כן הילדים פעילים יותר ומשחקים זמן ממושך יותר בהשוואה לגני משחקים “רגילים”.

היתרונות של גן משחקים טבעי – מה מיוחד במתקני משחק מעץ

פעילות הילדים בגן המשחקים הטבעי תורמת להם בפיתוח יכולות מוטוריות גסות ועדינות, פיתוח ותרגול תוך כדי משחק של מרכיבי התפתחות שונים כגון:

למידה מוטורית- גני שעשועים טבעיים מאפשרים לילדים להתנסות ולתרגל שיווי משקל, איזון ועוד. כמו כן הם מאפשרים מרחב לתנועה ומשחק.

חוויה תחושתית- בגן הילדים מתקנים הדורשים מהילדים להפעיל את החושים כמו: ראייה, מישוש, שמיעה. הילדים מתנסים בתחושות ובמרקמים שונים כמו עץ, חול ועוד.

שיפור מיומנויות רגשיות וחברתיות- גני שעשועים מזמנים את האפשרות לאינטראקציה חברתית עם ילדים אחרים בגילאים שונים ומגוונים. הוא מספק הזדמנות להיכרות עם ילדים חדשים, יצירת קשר ויוזמה לשיח.

משחק חברתי- מעבר למתקנים השונים גני השעשועים מאפשרים מרחב למשחקים חברתיים שונים כמו משחקי כדור, תופסת ומחבואים המאפשרים פיתוח יצירתיות ושילוב של מיומנויות מוטוריות וחברתיות.

מתקני משחק מעץ

אך למעשה גולת הכותרת היא – חיבור והיכרות עם הטבע

גן המשחקים הטבעי מורכב מאלמנטים שונים מהטבע: בולי עץ, גדמי עצים וקורות איזון. כמו כן הוא בעל מאפיינים טופוגרפיים כמו גבעולים, תלוליות, מדרגות ועוד.

גן משחקים טבעי, עם מתקני משחק מעץ, מאופיין בגווני אדמה, מתקנים בצורות א-סימטריות שונות ואלמנטים טבעיים נוספים המחברים את הילד לטבע בצורה אמיתית, אותנטית, חווייתית, מעשירה ומפתחת ולא פחות חשוב- מהנה.

השהות בגן המשחקים הטבעי לוקחת את הילד למסע במחוזות הדמיון, מאפשרת לו חיבור לטבע, לעצמו ולחבריו דרך החושים והמשחק.

כיום, אורח החיים הפך לבורגני – עירוני יותר וסביר להניח שלא נמצא קרחת יער סמוכה למקום מגורנו. אך הנגשת הטבע לתוך מארג החיים העירוני אפשרי בהחלט, בהתקנת גני משחקים טבעיים בשכונות השונות ברחבי העיר. כך גם אנחנו ההורים, נוכל להיות רגועים יותר שהילדים נמצאים בקרבת מקום ויכולים להישאר תחת השגחתנו הצמודה.