הצללות לגני ילדים – מדוע זה חשוב ואיך להתקין בגן שלך

הצללות לגני ילדים

לאור האקלים הים תיכוני שכולל קרני שמש חמות מאד בימים החמים, הוחל בשנים האחרונות מהלך של הצללות לגני הילדים וזאת כדי להגן על הילדים.

הצללה מקצועית בלבד

הרשויות המקומיות מזמינות הצללות לגני ילדים מספק מורשה בתחום זה אשר מקים מתקנים על פי הדרישות המדויקות של התקן בנושא זה. קיימות כמה אפשרויות של קירוי מחומרי גלם מסוימים או לחלופין באמצעות בדים שנמתחים לאורך ולרוחב ומכסים את כל שטחו של גן השעשועים. מדובר בבדים ספציפיים אשר מותאמים למטרה זו, כיוון שהם חוסמים את קרני ה – UV ואינם מאפשרים להן לחדור פנימה.

הצללה לגני ילדים היא צורך אקוטי כיוון שבעבר מתקני השעשועים התחממו בשמש ועקב כך ילדים שעלו על המתקנים ולא שמו לב שהם חמים, נכוו בגופם. כדי להגן על הילדים בוצע מהפך גם באופן הייצור של המתקנים והם מיוצרים כעת מחומרים ספציפיים שאינם מגיעים לדרגות חום גבוהות ובנוסף לכך הם נצבעים באמצעות חומרי צבע ייעודיים למטרה זו שהם אינם רעילים.

הצללות לגני ילדים

היערכות מראש להקמת גני ילדים חדשים

הכול מתחיל כאשר יש צורך בבנייה של גן ילדים חדש בשכונה חדשה או לחלופין ריענון והקמה של גן ילדים חדש במקום הגן הקיים. לכן המומחים מבצעים תכנון גן בהתאם לגילאים של הילדים שאמורים לשהות בגן הספציפי. בהתאם לכך הם מגבשים חשיבה על סוגי המתקנים שיהיו, הכמות שלהם, אמצעי בטיחות כדי שהילדים לא ייפגעו בעת המשחק ותכנון מרחבי על פי המבנה הגיאומטרי של השטח.

כל מתקן שעשועים מיוצר על ידי יצרן מקצועי בלבד, אשר מייצר את המתקנים השונים רק על פי התקן המחמיר שמתווה באופן מדויק את סוגי חומרי הגלם לייצור ואת סוגי הצבעים לצביעה. ההזמנה מתבצעת רק לאחר הצגת כל הרישיונות התקפים לייצור המתקנים הנדרשים.

הצללות לגני ילדים

הצללה של גינות השעשועים

התקנה של ציליות מתבצעת אף היא על פי ההנחיות שכוללות ייצור של ציליות מבדים ספציפיים בלבד כדי למנוע חדירה של קרני uv  . בנוסף לכך קיימות הוראות מה יהיה גודלו של הכיסוי וכיצד למתוח כל ציליה מקצה לקצה, כך שהבד יכסה את מלוא השטח של כל המתקנים.

משטח הדריכה בגני השעשועים

בעבר כל גני השעשועים הותקנו במקומות שהיו בהם משטחי חול ענקיים. אך לאורך זמן הסתבר שחתולים נמצאים פרקי זמן ארוכים בחול, מבצעים את צרכיהם ולכן זהו מקור לזיהומים משמעותיים. לאחר שילדים רבים חלו הוחלט לפנות את כל משטחי החול ולהתקין במקומם רק משטחי גומי לגני ילדים.

זה לא קרה ביום אחד אך לאורך זמן כל רשות מקומית התקינה לאט לאט משטחים חדשניים מסוג זה בכל גני הילדים בעיר וכך לא נותרו בהם יותר מגרשי חול.